Pages - Menu

joi, 15 mai 2014

Aluat de foietaj cu osânză (hai)


O reteta simplă dar cu un rezultat deosebit.Chiar dacă ne ferim de prea multe calorii,niciodata un aluat pregatit cu unt sau margarina nu va fi la fel ca cel cu osânză.Fiind un aluat fără zahar,se poate folosi pentru multe preparate.
Eu am pregatit foaia pentru un tort cremşnit,câteva haioşe(nişte cornuleţe din aluat de foietaj cu hai sau untura,de unde si denumirea, o reţetă ungurească) şi câteva cornete,dar s-a dovedit ca aluatul nu este potrivit pentru asa ceva.Dar nu s-au risipit nici cornetele,am decorat tortul cu ele.

Ingrediente: 
Coca 1:
400 gr faina
3 galbenusuri
4 linguri de otet
3 linguri zeama de lamaie
8 gr drojdie uscata
Apa minerala
Coca 2:
460 gr osânză (untura)
200 gr faina


Mod de preparare:
Pentru Coca 1,se amesteca toate ingredientele si se framânta cu apa minerala.Trebuie sa rezulte un aluat destul de ferm.
Osânza o amestecam cu faina,pentru a face priza mai buna la coca 1.Impartim în trei parti egale.
Din prima coca întindem o foaie dreptunghiulara.

Din coca a doua facem un dreptunghi mai mic(dintr-una din cele 3 parti) si îl asezam în mijlocul celeilalte foi..Inchidem foaia peste untura.


Incepem  ducând partea de sus în jos,pana la mijloc.Apoi partea de jos în sus.Partea din stanga înspre dreapta,tot pâna la mijloc si partea din dreapta înspre stânga.



Rotim apoi foaia cu 90 de grade ,întindem putin cu sucitorul,si împaturim de la stânga înspre dreapta,apoi aducem partea dreapta înspre stanga,astfel încat sa acoperim cealalta margine împaturita.





Cred ca v-am zapacit,dar veti vedea mai bine din poze ce am vrut sa zic.
Asezam aluatul cu partea pliata în jos,acoperim cu o folie si lasam la frigider o jumatate de ora.
Dupa acest timp,scoatem,întindem foaia dupa ce am întors-o cu partea pliata în sus.
Punem iarasi un patratel de osânza la mijloc si repetam împaturirea ca si prima oara.
Mai lasam o ora la frigider si reluam procedeul.Lasam iarasi la frigider.
Eu am lasat pana a doua zi.
Trebuie precizat ca e un aluat foarte greu de întins,deorece untura se întareste cât sta la frigider.
A doua zi,am taiat coca în doua parti pentru a o întinde mai usor.Se pot observa straturile de aluat si de untura,asta înseamna ca vom obtine  un foietaj bun.

Eu am întins o foaie,din care am decupat partial o forma rotunda pentru foaia de tort.Marginile le-am sfarâmat pentru foaia de deasupra.
Se pune în cuptorul preîncalzit pentru 20 de minute.La început focul trebuie sa fie mai iute,pana încep sa de desfaca,apoi reducem focul.
Din cealalta parte de aluat am facut cornete si haiose.

Este putin de munca,dar rezultatul zic ca este foarte reusit.

2 comentarii:

  1. La aceasta reteta de foetaj ce fel de faina ati folosit? in rest cunosc ingredientele ...multumesc aici e vb de faina si de a respecta foarte riguros atat cantitatile cat si procesul tehnologic ...multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit faina 000 de la Baneasa,dar dupa un timp am renuntat la ea,nu mai avea aceeasi calitate.
      Inca sunt in cautarea fainii de calitate.
      Multumesc pentru vizita.O zi buna

      Ștergere