Pages - Menu

duminică, 18 mai 2014

Chec „în flăcări”


           L-am denumit aşa după forma modelului format de cele două culori.Deşi este o compoziţie de chec,am preferat să folosesc o formă de tort cu diametrul de 20 cm.Reţeta este cât se poate de simplă,iar rezultatul a fost delicios.Ideea acestui chec apatine mamei mele,eu am fost mai mult pe post de asistent de data aceasta.


 Ingrediente:

4 oua
200 g zahar
250 ml lapte
250  ml ulei
175 g +145 g faina
30 g cacao
1 plic praf de copt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie
Zahar pentru pudrat



Mod de preparare:

Pentru început am tapetat forma cu hârtie de copt,punând o bucata pe fundul formei si lipind o fâşie pe peretii formei.
Am mixat ouale cu  un praf de sare si zaharul pâna ce acesta s-a topit,apoi am adaugat laptele amestecat cu uleiul si am amestecat cu un tel,deoarece compozitia devine destul de lichida.
Am adaugat aromele si am împartit compozitia în doua(eu nu am reusit sa fac cantitati egale,cea alba fiind mai multa).
175 g faina le-am amestecat cu jumatate din praful de copt si am amestecat cu jumatate din compozitie.
Celelalte 145 g faina le-am amestecat cu restul prafului de copt si cacaoa si le-am pus peste cealalata jumatate de compozitie.
Am obtinut astfel o compozitie de culoare alba si una de culoare maro.
Am pus fiecare din cele doua compozitii în câte un poş dar puteti folosi si un polonic mai mic,e destul de greu de lucrat cu poşul.
Am pus prima data compozitie alba în mijlocul formei de copt,apoi am pus compozitia cu cacao,iarasi alba si tot asa pâna am terminat toata compozitia.
Am pus la cuptor la 180 de grade pentru 50 de minute.
Mie mi s-a parut ca s-a copt foarte greu dar totusi a ramas foarte pufos.
Este util sa verificati cu o scobitoare sau un baţ de frigaruie când este copt.
Am lasat sa se raceasca pe un gratar si am pudrat cu zahar.







6 comentarii: