Pages - Menu

marți, 20 mai 2014

Dulceaţă de vişine


                   

Înainte să aruncaţi cu pietre,celor care nu sunteţi de acord cu folosirea gelfixului sau a zahărului gelifiant pentru gemuri sau dulceţuri,am să vă spun că eu am fost de-a dreptul extaziată de gustul şi culoarea obţinută la această dulceaţă la care am folosit zahăr gelifiant Mărgăritar 1:1.Ca să nu mai spun de timpul pe care l-am economisit astfel.Iar dacă vă gândiţi la chimicale,prefer să reduc din altă parte,atât cât pot să controlez,pentru că nu vom reuşi niciodată să ştim exact atâta timp cât cumpărăm toate ingredientele.




Ingrediente:

1,900 kg vişine cântarite fara sâmburi
1 kg zahar gelifiant Mărgăritar
Zeama de la o lamâie






Mod de preparare:



Cel mai mult a durat treaba cu scosul sâmburilor din vişine,dar acum am primit cadou o masina pentru aceasta operatiune,asa ca va fi floare la ureche.
Dupa ce am scos sâmburii,o parte din visine (nu prea multe)le-am pus în robot si le-am pasat,iar celelalte le-am lasat întregi.
Intr-o cratita am pus visinele sa fiarba cam 30 minute fara zahar.



Dupa acest timp am adaugat zaharul gelifiant si zeama de lamaie.Amestecam daca e nevoie,dar nu s-a legat de cratita.






Din momentul în care incepe sa fiarba iar ,am lasat 9 minute.In nici un caz mai mult de 10 minute scrie la instructiuni.
Daca totusi nu se leaga suficient,mai puteti lasa 5 minute in plus.


Facem proba gelifierii.Punem o lingura de compozitie pe o farfurioara.Daca dupa ce s-a racit se încheaga,este gata.
Desi pe pachetul de zahar scrie ca se foloseste  1 kg de zahar la 1 kg de fructe,eu am pus 1 kg de zahar la 1,900 kg visine.
A fost perfect ca si consistenta si gust.
Gustul dulce acrisor,culoarea intensa si visinele intregi îmbinându-se cu jeleul fin.

Eu banuiesc ca veti fi tentati sa încercati,macar  dupa ce gustati o lingurita de dulceata lânga un pahar de apa rece.





8 comentarii:

  1. Ai dreptate, arata fantastic. O sa fac si eu cu zahar gelifiant, pentru mine economisirea timpului e un deziderat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,pentru fructe din acestea eu prefer modul acesta de preparare.Mai ales la capsuni ,cred ca e bine sa-si pastreze aroma si culoarea.

      Ștergere
  2. Excelent. Si eu folosesc gelfix, de zaharul asta nici nu stiam, dar o sa-l incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina,eu am gasit la kauflland ,dar cred ca se gaseste si in alte supermarketuri.Pupici

      Ștergere
  3. Desi nu folosesc ca eu nu prea....dulcetesc :))))) sa stii ca iti dau dreptate. In plus arata grozav! Cred ca dulceata de visine este una extrem de cautata! Muaaah! am furat si un borcanel :P:)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura,daca as sti ca ajunge ok,ti-as trimite :))))) Dar poate facem schimb la intalneala :))))) Mie tare-mi plac visinele,tocmai am pus 4 kg pentru prajituri si am pus si de visinata.

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ar fi trebuit sa se lege,doar daca fructele au fost foarte zemoase ar fi putut sa se intample asta.
      Probabil ar fi trebuit fiert ceva mai mult inainte de a adauga zaharul,ca sa nu fie compozitia prea lichida.
      Sper ca am fost de folos si dulceata nu a fost buna chiar daca nu a avut consistenta dorita.

      Ștergere