Pages - Menu

joi, 15 mai 2014

Tort Cremşnit



                     Îi promisesem Elei (prietena mea de pe Bucataras)că-i voi face ceva special,potrivit cu sufletul ei mare.Si cum îmi era poftă de un cremşnit sau cremeş,am făcut o combinaţie puţin altfel,am vrut sa fie de forma unui tort.I-am adăugat şi un topping de zmeură şi a ieşit ceva cremos,crocant,dulce-acrişor,cu fructe şi aroma de vanilie.Un dulce perfect pentru o Duminică liniştită de iarnă.Voi ce ziceţi,v-ar tenta bunătatea asta?


 Ingrediente:
Pentru aluat foietaj:
450 gr faina de tip 000
2 galbenusuri
125 gr iaurt gras,iaurt grecesc cu 10% grasime am folosit eu
0 lingurita de sare
100 ml apa minerala carbogazoasa
2 linguri otet
Pentru uns si impachetat:
200 gr unt
40 gr faina
Ulei pentru intins
Pentru crema:
6 oua
6 linguri zahar
1 litru lapte
10 linguri amidon alimentar fin
4 plicuri zahar vanilat
Pentru ornat:
Frisca naturala neindulcita
O lingura de zahar
Topping de zmeura preparat din zmeura congelata,sirop de zmeura si o lingura amidon alimentar
Zahar pudra



Mod de preparare:

      Incepem cu prepararea aluatului foietaj.
      Cernem faina,adaugam sarea,galbenusurile,apa minerala si otetul.Framantam un aluat elastic care nu se mai lipeste de mana.Daca e nevoie mai adaugam faina sau apa.

Impartim aluatul in doua.Am intins doua foi din aceasta compozitie.
      Untul il amestecam cu faina,ca sa aiba aderenta mai buna la coca.Impartim amestecul de unt in patru parti.
      Luam o parte de aluat si intindem o foaie patrata.Ungem cu o parte din unt pe toata suprafata foii.Apoi facem cate doua crestaturi pe fiecare latura a patratului,fara a le desprinde de tot.Pliem inspre mijloc patratele din colturi.



 De fiecare data acoperim patratul din coltul sau latura opusa.Veti intelege mai bine din imagini.Dupa ce am pliat si patratele de pe mijlocul laturilor patratului,asezam pachetelul pe o planseta,cu laturile pe care s-au facut plierile in jos.

           La fel procedam cu cea de-a doua parte de aluat.
           Se pune o folie si se lasa 15 minute la frigider.
           Dupa acest timp,scoatem pachetelele,le intorcem cu partea pe care s-au facut plierile in sus,ungem cu o pensula cu ulei planseta si intindem iar un patrat.Ungem din nou cu unt,taiem la fel si reluam impaturitul,la fel ca prima data.Se da din nou la frigider ,de data aceasta pentru 30 de  minute.           
            Dupa cele 30 de minute,scoatem aluatul din frigider si intindem in forma dorita.Eu am facut foile pentru un tort si cateva foietaje cu mar si caramel.
           In tava mare a aragazului,adica o tava foarte mare,am intins o foaie.In mijlocul ei am decupat un cerc de dimensiunea  25 cm,adica cea a formei cu inel detasabil.Eu am decupat de tot cercul,dar va recomand sa-l decupati doar cu o linie itrerupta,altfel veti pati ca si mine,aluatul se va strange si nu va ramane la dimensiunea dorita.
        Punem la cuptor si coacem aproximativ 30 de minute ,la inceput focul trebuie sa fie mai iute,apoi il reducem.Foaia trebuie sa fie rumenita.
       Foaia rotunda o voi folosi ca si „blat” pentru tort,iar marginile le-am maruntit si le-am pus deasupra.
      Preparam crema.
      Galbenusurile le mixam cu zaharul si adaugam cate putin lapte,pana cand s-a topit tot zaharul si amestecul s-a deschis la culoare.Incorporam si amidonul in crema de galbenusuri.
      Laptele il amestecam cu zaharul vanilat si il incalzim.Apoi il turnam in fir subtire in crema de galbenusuri.Transferam totul din nou in vas si punem la foc mic,amestecand tot timpul cu telul pana cand crema se ingroasa.
     Luam vasul de pe foc.
     Batem albusurile cu un praf de sare pana obtinem o spuma tare.O incorporam in crema de galbenusuri cat inca este calda.
     Eu zic ca ar fi fost suficiente 4 albusuri,crema ar fi avut consistenta mai buna.Lasam crema sa se racoreasca.
      Pe un platou punem foaia de blat,asezam inelul formei detasabile,pe care am pus folie de aluminiu,in jurul blatului.Punem crema si lasam la frigider pana cand se intareste.
    Batem frisca cu o lingura de zahar si o asezam peste crema.
    Din zmeura,sirop de zmeura si o lingura de amidon,am facut un topping pe care l-am pus peste frisca.Marginile ramase de la foaie le sfaramam si le punem deasupra.Pudram cu zahar.

     Cam asta e aventura Cremsnitului meu in forma de tort.

Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu