Pages - Menu

miercuri, 11 iunie 2014

Corăbioare şi împletitură cu brânză de vaci


           Pentru că mă cam săturasem de dulciuri sofisticate şi îmi plac dulciurile cu brânză,am decis să mă joc puţin cu o combinaţie de aluat pufos şi brânză dulce de vaci.Si cum văzusem forma aceasta interesantă de „corăbioare”,am zis să încerc să le dau această formă.Sigur că aspectul este altul dacă folosim un aluat nedospit,dar nouă ne-a plăcut mult rezultatul,dar mai ales gustul delicios.
          Mă gândeam că aş putea face chiar o pască cu forma aceasta.
           Nu mai spun că a fost cu peripeţii „dulcele” asta,era sa rămân şi fără bunăciune şi să mă ….ard,pentru ca mi-a alunecat tava de pe gratarul cuptorului.






Ingrediente:
Pentru aluat:
500 g faina
3 oua
70 g zahar
270 ml lapte
20 g drojdie
50 g unt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie
Pentru umplutura:
300 g brânza dulce de vaci
250 g crema Mascarpone
3 linguri zahar
Vanilie
Coaja de lamâie
Zmeura
Pentru finisat:
Ou pentru uns
Zahar pudra

Mod de preparare:
Am pregatit o maia din drojdie,o lingurita de zahar,putin lapte caldut si o lingura de faina.Am lasat sa dospeasca.
Ouale le-am batut cu zaharul.
Faina cernuta am amestecat-o cu sarea,untul topit si racit,ouale batute,aromele si maiaua.
Am framântat un aluat cu laptele caldut,pâna am obtinut un aluat nelipicios si destul de elastic.
A fost suficienta cantitatea de lapte pe care am pus-o,dar în functie de faina folosita,puteti sa mai adaugati sau sa reduceti.Aluatul nu trebuie sa fie nici prea moale dar nici tare.
Am lasat la dospit în loc caldut,fara curenti de aer.

Brânza am amestecat-o cu crema Mascarpone,zaharul si aromele.

Dupa ce aluatul si-a dublat volumul,am întins o foaie,am taiat forme rotunde cu un pahar.
Am pus pe fiecare crema de brânza si am adunat-o ca si o barcuţă sau corabioara cum le-am spus.


Le-am asezat de jur împrejurul formei de tarta pe care am tapetat-o cu unt si faina.
Am format cercuri concentrice pâna am umplut tava.
Pe mijloc am format doi trandafirasi ,cam stângaci ce-i drept.
Am pus si  zmeura din loc în loc.

Din aluatul ramas,am facut o împletitura cu brânza si zmeura.


Am mai lasat sa dospeasca în tava 10-15 minute,am uns cu ou si am pus la cuptor pentru 35-40 de minute.
Verificam cu o scobitoare când este copt.
Am pudrat cu zahar si am mâncat cu multa placere.Chiar prea multa.



Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu