Pages - Menu

duminică, 22 iunie 2014

Prăjitură „tăvălită” cu nucă de cocos


De ceva vreme pofteam eu la „tăvălita” asta,dar acum i-a venit rândul ,că doar lista mea cu cele „musai de făcut” e foarte lungă.Reţeta Bucătarului Maniac m-a atras cel mai mult,am modificat-o doar puţin.Blatul cu miere de albine mi s-a părut cel mai potrivit pentru această prăjiturică.




Pentru blat am folosit:
5 oua
300 g zahar
375 g faina
100 g unt
3 linguri miere de albine
1 plic praf de copt
200 ml lapte
Sare
Vanilie

Pentru glazura-sirop:
300 g zahar
200 ml lapte
2 linguri cacao
250 g unt
100 g ciocolata amaruie
Rom

Pentru „tavaleala”:
200 g nuca de cocos
Nuca macinata




Am pregatit mai întâi blatul.
Am separat albusurile de galbenus.
Din zahar am retinut 100 g (5 linguri) pentru albus,iar restul l-am mixat cu untul.
Am adaugat galbenusurile pe rând,mierea,praful de copt stins cu lapte,faina si laptele în reprize alternative.
La final am pus vanilia.
Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare,apoi am adaugat pe rând cele 5 linguri de zahar.
Spuma de albusuri am încorporat-o în  cealalta compozitie,ajutându-ma de o paleta.



Am pus compozitia într-o tava tapetata cu hârtie de copt.
Am folosit o tava de  20x30 cm,a iesit un blat destul de înalt.
Am pus tava în cuptorul preâncalzit pentru 30 de minute.
Verificati totusi cu o scobitoare când este copt.
Pentru glazura –sirop,am pus toate ingredientele,mai putin romul într-o cratita pe foc.
Le-am lasat pana s-au omogenizat,am luat vasul de pe foc si am adaugat romul.
Am taiat blatul bucati,cuburi sau dreptunghiuri ,cum preferati,le-am dat prin siropul caldut iar apoi prin nuca de cocos.

Blatul nu trebuie lasat sa se îmbibe prea mult cu sirop.
Nuca de cocos se pune câte putina si se adauga treptat pentru a nu se îmbiba toata cu sirop.
Eu am „tavalit „ câteva bucati si prin nuca macinata.



Comentarii
0 Comentarii
Comentarii Facebook de Tricks Tips Tutorials

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu