Pages - Menu

duminică, 27 iulie 2014

Tort cu ciocolată,vişine şi cremă de piersici


Acest tort l-am făcut pentru o fată frumoasă care are grijă ca din când în când să arat şi eu bine.Deci nu am poze cu secţiunea,doar cele din timpul preparării.
      Având în vedere că era trecut demult de miezul nopţii când l-am terminat , am făcut pozele în grabă dimineaţa înainte de a fugi la serviciu,sper să nu fiţi prea critici în această privinţă. Eu mă bucur fiindcă le-a plăcut foarte mult gustul.
      La mulţi ani Mihaela!!!


Ingrediente:
Blat pandişpan (tava 28 cm):
6 oua
180 g faina
180 g zahar
5 g praf de copt (1/2 plic)
Un praf de sare
vanilie

Blat pandişpan (tava  20 cm):
5 oua
150 g zahar
150 g faina
5 g praf de copt
Un praf de sare
vanilie   

Crema de piersici:
500 ml nectar de piersici
1 plic budinca vanilie Dr.Oetker
100 g ciocolata alba
Vanilie
Coaja de portocala
400 g crema Mascarpone
3 linguri zahar pudra
Visine pentru prajituri-1 borcan 400 ml

Crema de ciocolata amaruie:
350 g ciocolata 52 % cacao
300 ml frisca lichida
350 g unt
3 linguri zahar pudra

Jeleu de zmeura:
200 g zmeura
200 ml sirop de zmeura
2 linguri amidon alimentar

Glazura:
100 g ciocolata
50 ml frisca lichida

Crema ciocolata alba(decor):
100 g crema Mascarpone
50 g unt
100 g ciocolata alba
1 lingura ulei

Pentru decor am mai folosit bombonele de ciocolata si argintii
       

Mod de preparare:                               
 Pentru cele doua blaturi,am procedat la fel,difera doar cantitatile si tava in care le-am copt.Reteta este foarte simpla,trebuie doar sa respectati proportiile,adica 30g zahar si 30 g faina pentru 1 ou folosit,iar timpul de mixare sa fie suficient pentru a încorpora destul aer în compozitie,aproximativ 20 de minute.
Pentru început,am tapetat tavile cu hârtie de copt.Am pus separat hârtia în forma de cerc pe fundul tavii si alta fâşie pe peretii formei.Am lipit-o cu putin unt.
Ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Am mixat ouale împreuna cu zaharul la viteza maxima timp de 20-25 de minute,pâna îsi tripleaza volumul si capata consistenta unei creme,paletele mixerului lasând o urma în compozitie.
Am încalzit cuptorul la 200 de grade.
Faina amestecata cu sarea si praful de copt,am pus-o peste spuma de oua,în 3 reprize,amestecând usor cu un tel,cu miscari de rasturnare mai degraba decât de amestecare.
Am pus apoi compozitia în tava si am batut putin tava de masa ,ca sa se aseze putin  compozitia.
Am pus la cuptor pentru 30-35 de minute.
In nici un caz nu deschideti usa cuptorului în primele 20-25 de minute.
Dupa 20 de minute,am redus cuptorul la 180 de grade.
Dupa ce s-a copt,am lasat blatul sa se raceasca în cuptor cu usa întredeschisa,apoi l-am lasat pe un gratar pâna a doua zi când l-am taiat.



Cât timp am pregatit  crema de piersici,am pus cele 350 g  de ciocolata ,rupta bucati cu 300 ml frisca,într-un vas pe baie de aburi sa se topeasca.
Am lasat-o apoi sa se raceasca.


In alt vas am pus nectarul de piersici,am pastrat doar atât cât sa dizolv praful de budinca,am pus vasul pe foc mic sa fiarba.
Când a început sa fiarba,am pus praful de budinca si am amestecat cu un tel pâna s-a îngrosat.Am pus apoi ciocolata alba rupta bucati si am amestecat pâna s-a topit.La final vanilia si coaja de portocala.
Am lasat-o apoi sa se raceasca.
In acest timp am pregatit si jeleul de zmeura.   
Amidonul l-am diluat cu sirop de zmeura,restul siropului l-am pus peste zmeura într-un vas si l-am pus sa fiarba.
Când a început sa fiarba am pus amidonul si am amestecat pâna a prins consistenta.
L-am lasat sa se raceasca.
Am mixat apoi untul ,care trebuie sa fie  moale , cu  3 linguri de zahar pudra.
Am adaugat apoi câte putin ciocolata racita.


Am lasat crema la frigider.
Crema Mascarpone (400 g) am mixat-o cu zaharul pudra si apoi am adaugat budinca de piersici si ciocolata.
Am pus si crema aceasta la frigider.

Pentru crema de ciocolata alba pentru decor,am topit ciocolata pe baie de aburi cu o lingura de ulei,am mixat crema Mascarpone cu untul  si apoi am pus câte o lingura de ciocolata.Am pus-o si pe aceasta la frigider.


Visinele le-am scurs de sirop.
Blatul mare l-am taiat în doua pe orizontala,iar cel mic în trei.
Peste fiecare blat am pus jeleu de zmeura,crema de piersici si visine.




Pe blatul de jos am pus crema de ciocolata amaruie,iar pe cel mic am pus crema de piersici.
Deasupra am pus glazura de ciocolata.Pentru glazura am topit ciocolata cu frisca pe baie de aburi.
O parte din crema de ciocolata alba am pus-o într-un poş împreuna cu crema de ciocolata amaruie,pentru a obtine  trandafirasii în doua culori.
Am ornat cu bilute de ciocolata.
    




8 comentarii:

  1. Iar ai facut un tort frumos!!! Si sa nu te aud ca nu esti multumita iar :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Timea.Ai dreptate :)))) nu prea's multumita de aspect,doar de gust,dar avand in vedere ca l-am terminat dupa ora unu noaptea,zic ca-i acceptabil.mai ales ca eram franta de oboseala.Pupici

      Ștergere
  2. Si l-ai mancat tot!!!!!!!!!!!!!!ca bine mai arata!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mona,nu l-am mancat,ca l-am facut pentru cineva :)))) Doar am gustat din creme .Pupici

      Ștergere
  3. Mama mia!! cred ca e demential tortul! Ai combinat atatea arome delicioase, si toate sunt pe placul meu. Dia draga faci niste torturi gozave! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula.Un mare compliment venind din partea ta.Fetele au zis ca a fost grozav la gust.De altfel am facut un tort asemanator si la Timisoara pentru surorile mele,doar ca in loc de crema de piersici ,am pus crema de sampanie.Pana si barbatii au cerut mai multe portii,a fost grozav de bun.Pacat ca pozele sunt nereusite si nu pot sa pun reteta.

      Ștergere
  4. Tare mult imi place cum combini tu aromele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Simona.Nu-s ele prea aspectuoase,dar cu siguranta sunt gustoase.

      Ștergere