Pages - Menu

duminică, 14 septembrie 2014

Pâine de casă cu cartofi

   
   Nu pot sa vă descriu ce miros de pâine proaspat coaptă m-a întâmpinat azi când am ajuns acasa.Mama a făcut pâine!!!!! Bucuria mi-a fost dublă,pentru că o făcuse mama şi pentru că era o pâine rumenă,pufoasă cu o crustă grozavă.
      .Si ca să vă conving,am să vă spun că i-am dus şi surorii mele un sandviş cu pâinică de asta şi când am întrebat-o cum a fost,a zis „Am mâncat-o dintr-o suflare aşa bună a fost!!!”.
        Am pregătit şi eu pâinea aceasta,dar tot cea făcută de mama este mai buna.Are gustul de „acasă”,un gust cum numai la bucatele preparate de mama îl găseşti.
Am să vă spun cum a preparat mama pâinica asta buna de tot.


Ingrediente:
500 gr faina
20 gr drojdie
2 cartofi
2 linguri ulei
O lingurita sare
Apa calduţă 350-400 ml




                                                                                                 

Mod de preparare:
Mai întâi a fiert cartofii cu coaja,i-a curatat si i-a dat pe razatoare.
Drojdia a pus-o în putina apa calduta si a lasat-o sa dospeasca.
A cernut faina si am amestecat-o cu sarea.Faina se cerne atât pentru a scapa de impuritati cât si pentru a o „aera”,ceea ce este util mai ales la un aluat dospit.

A pus cartofii si drojdia peste faina si uleiul ,apoi a framântat cu apa calduţă pâna când aluatul a devenit  nelipicios dar inca destul de moale.
Uleiul se pune dupa ce am amestecat putin ingredientele,ca acesta sa nu intre in contact direct cu drojdia.
A acoperit vasul cu un servet curat si a lasat la dospit într-un loc caldut pâna si-a dublat volumul.



Apoi a pus aluatul pe masa înfainata,l-a mai framântat putin si i-a dat o forma rotunda.
L-a pus apoi într-un vas de lut si l-a mai lasat  sa creasca vreo 20 de minute.


A pus apoi vasul în cuptorul preâncalzit 45 de minute.
A scos pâinea pe un gratar,a acoperit-o cu un prosop si a lasat-o sa se raceasca.
Nu prea mult,ca asa calduţă e un deliciu.


Să aveţi poftă !!!!

4 comentarii:

  1. Copiiilor mei le place mult painea cu cartofi. Pana acum am cumparat-o, dar m-ai convins sa incerc sa o fac in casa. Sunt sigura ca le va placea si mai mult :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,cu siguranta va iesi o minunatie din mainile tale.Chiar daca incerc sa reduc substantial consumul de paine,nu pot sa rezist cand e vorba de painea asta.

      Ștergere
  2. Simpla si buna <3. Acu ca nu mai e asa cald ne apucam de facut paine acasa, da? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine nu caldura m-a impiedicat,dar cine poate sa reziste daca miroase atat de bine a paine in casa :)))) Pupici Timi

      Ștergere