Pages - Menu

miercuri, 10 septembrie 2014

Pâine fără frământare


        Am tot văzut reţeta aceasta,dar parcă aveam eu ceva dubii.Credeam că e un fel de păcăleală,că doar pentru o pâinică trebuie să trudeşti serios,mai ales dacă nu ai în dotare maşină pentru făcut pâine.Când am văzut însă şi la Madi (Madicuisine)minunăţia de pâine,am zis că musai s-o încerc şi eu.Si mă declar pe deplin mulţumită de rezultat.Vă închipuiţi cât de bună a fost dacă nu m-am răbdat şi am tăiat-o  fierbinte.
      Dacă vă place pâinea pufoasă la miez dar cu o coajă crocantă,aceasta e reţeta de care aveţi nevoie.Este bine totuşi să pregătiţi atât cât consumaţi în una-doua zile,păstrată mai mult va avea gust de drojdie.




Ingrediente:

500 g faina alba
20 g drojdie proaspata
2 lingurite sare
3 lingurite zahar
3 linguri ulei de masline
350 ml apa călduţă
Un vas cu capac(eu am folosit un vas yena)


Mod de preparare:
Faina am cernut-o si am amestecat-o cu sarea
Drojdia  am lichefiat-o cu zaharul,am pus cam 100 ml de apa calduţă,am lasat 10 minute si am pus si uleiul.
In mijlocul fainii am facut o gropiţă unde am pus drojdia cu uleiul,apoi am adaugat restul de apa calduţă ,luând câte putina faina de pe margini pâna s-a încorporat toata.
Trebuie sa obtinem un aluat molicel.
Eu am mai adaugat 50 ml de apa.Voi apreciati în functie de tipul fainii folosite.
Am amestecat doar pâna s-au omogenizat bine ingredientele,pentru a nu ramâne cocoloaşe.
Am presarat faina deasupra,am acoperit cu un prosop curat si am pus la frigider pâna a doua zi,aproximativ 16 ore.
A doua zi ,am luat aluatul de la frigider,l-am rasturnat pe planseta înfainata,l-am framântat putin si i-am dat forma ovala ca si a vasului în care am copt-o.
Am pus aluatul pe o hârtie de copt.
Avem nevoie de un vas cu capac pentru a coace aceasta pâine.
Vasul în care am copt pâinea,l-am pus  împreuna cu capacul în cuptor sa se încalzeasca.
In timpul acesta am lasat aluatul la temperatura camerei.
Am scos vasul din cuptor si am transferat aluatul cu tot cu hârtia de copt în vas
Am acoperit si am pus vasul din nou în cuptor.


Am lasat 25 de minute cu capacul,apoi am scos capacul si am mai lasat 10 minute pâna când s-a rumenit deasupra.
Coaja a crapat si a devenit foarte crocanta iar miezul a ramas foarte pufos.




Poftă bună !!!!

16 comentarii:

  1. Ce bine arata!!! Imi place mult mirosul painii calde...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,foarte imbietor mirosul de paine proaspat scoasa din cuptor.

      Ștergere
  2. Ce faina painica ai facut Dia! O sa incerc si varianta asta a ta, daca e asa rapida si cu asa putin efort ma incumet si eu. Eu am facut o varianta cu bicarbonat, super buna si aia, o vei vedea in curand la mine pe site :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost foarte buna.Imi place tare mult cand coaja ramane crocanta.Painica e facuta mai demult,doar acum a ajuns pe blog.

      Ștergere
  3. Incredibila painica ai facut! Asa, cu coaja crocanta si rumena, cum imi place mie! Am retinut ideea sa o acopar cu capacul, sper sa-mi iasa si mie la fel de frumoasa ca a ta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,sunt convinsa ca iti va iesi chiar mai frumoasa decat a mea.

      Ștergere
  4. super bine arata,si pe mine ma tot bat gandu ,,,,,,,,,,,,,,,,sant convinsa ca e minunata te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunata painica!!! O trec si eu pe lista ;-) pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita si aprecieri Liana.Maine postez reteta mamei de paine cu cartofi.Minunata si aceea.

      Ștergere
  6. Cat de frumoasa este painea ta! Mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ar trebui sa ma abtin de la paine si as avea timp.as face mereu paine in casa.

      Ștergere
  7. Parca e painea de la bunica !!! Si coaja aia crapata si rumena.....
    Deci...am de lucru ! Multzam fain de reteta, am sa vin cu rezultatul !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Sidy.E foarte buna dar daca se mananca destul de repede.Pentru mine a fost prea multa.Parca retin ca aveai si tu o painica de-asta.te tzuc.

      Ștergere
  8. Foarte frumoasa si apetisanta ! O intrebare : la cate grade setam cuptorul initial , si apoi pentru coacerea fara capac ? Multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita si aprecieri.
      Pe vremea cand am facut painica asta nu aveam cuptor electric.Cred ca o temperatura de 200 de grade este potrivita cat sta la cuptor cu capacul,iar apoi se reduce la 180 de grade.
      Astept impresii daca o incercati.Mie mi-a placut foarte mult,doar ca a fost cam multa pentru mine.

      Ștergere