Pages - Menu

luni, 1 septembrie 2014

Tort aniversar cu zmeură şi ciocolată



Si uite ca m-am  apropiat de o noua aniversare.O vârsta la care  vad mai mulţi ani în urma decât cei care vor sa vina.Asta doar daca nu voi fi vreo babuţă centenara.Totuşi sunt convinsa ca anii care vor veni vor aduce mai multa înţelepciune,înţelepciune câştigata din experienţa anilor care au trecut.
           O vârsta care pe unii îi sperie,mai ales daca este vorba de o femeie.E multa vreme de când ma simt confortabil cu fiecare an care trece,chiar daca consider ca cea mai frumoasa etapa a vieţii mele a fost în jurul vârstei de 30 de ani.
             Au fost ani presaraţi cu de toate,bune sau mai puţin bune.dar pâna la urma,toate au fost de folos în formarea mea ca om.
             Cred ca faptul ca ma simt împacata cu vârsta mea este şi faptul ca mi-am cunoscut întotdeauna limitele si nu mi-am dorit lucuri imposibile,iar atunci când nu a fost sa fie,am ştiut ca toate se întâmpla cu un scop,că poate Dumnezeu avea alte planuri în ceea ce mă priveşte.Sigur ca,de-a lungul timpului am avut parte nu numai de bucurii,dar şi de tristeţe ori dezamagiri,dar ma bucur ca sunt sanatoasa şi am un trai decent,că am familia mea aproape şi mulţi prieteni dragi.
           Aşa se face ca si la aceasta aniversare au fost mulţi cei care mi-au fost alaturi cu prezenţa fizica ori cu gândul.
           Am sa vă mulţumesc tuturor pentru ca mi-aţi facut frumoasa aceasta zi şi vă invit la o felie de tort,macar virtuala pentru cei care nu aţi reuşit să şi gustaţi din acest tort.
         Cum am avut doua torturi,primul nu a prins nici macar şedinţa foto :)))) dar un prieten drag mi-a garantat ca a fost bun.

         A fost un tort de 4,5 kg din care aproape 1 kg a fost ciocolata.Imi pare rău doar ca secţiunea nu reflectă combinaţia deosebita de gusturi.



Ingrediente:
Blat pandişpan (tava cu diametrul de 28 cm):
7 oua
210 g zahar
210 g faina
5 g praf de copt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

Blat pandişpan (tava cu diametrul de 20 cm):
4 oua
120 g zahar
120 g faina
5 g praf de copt
Sare
Vanilie
Coaja de lamâie

Mousse de zmeura:
400 g zmeura
3 linguri zahar
400 ml frisca lichida
2 linguri smântâna 20% grasime
1 lingura miere de albine
10 g gelatina
Bomboane Raffaello si zmeura

Crema de ciocolata si Mascarpone:
200 g ciocolata 55% cacao
200 ml frisca lichida
250 g Crema Mascarpone
2 linguri zahar pudra
Plus câteva linguri de frisca lichida
1 lingura lichior Cherry Angelli

Crema de ciocolata  decor:
200 g ciocolata 74% cacao
300 ml frisca lichida

Glazura de ciocolata  neagra:
100 g ciocolata 74% cacao
100 ml frisca

Glazura de ciocolata alba:
100 g ciocolata alba
1 lingurita miere de albine
100 ml frisca

Bomboane de ciocolata decor:
100 g ciocolata 55% cacao
5 piscoturi
100 g miez de nuca
50 g ciocolata 74% caca0+ 2 linguri lapte

Am mai folosit putina frisca pentru decor,zmeura,bombonele si inimioare



Este bine ca blatul de pandişpan sa fie pregatit cu o zi înainte,se va taia mult mai bine a doua zi.
Pentru cele doua blaturi,am procedat la fel,difera doar cantitatile si tava in care le-am copt.Reteta este foarte simpla,trebuie doar sa respectati proportiile,adica 30g zahar si 30 g faina pentru 1 ou folosit,iar timpul de mixare sa fie suficient pentru a încorpora destul aer în compozitie,aproximativ 20 de minute.
Pentru început,am tapetat fundul tavilor cu hârtie de copt,iar marginile cu unt si faina. Ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Am mixat ouale împreuna cu zaharul la viteza maxima timp de 20-25 de minute,pâna îsi tripleaza volumul si capata consistenta unei creme,paletele mixerului lasând o urma în compozitie.
Am încalzit cuptorul la 180 de grade.
Faina amestecata cu sarea si praful de copt,am pus-o peste spuma de oua,în 3 reprize,amestecând usor cu un tel,cu miscari de rasturnare mai degraba decât de amestecare.
Am pus apoi compozitia în tava si am batut putin tava de masa ,ca sa se aseze putin  compozitia.
Am pus la cuptor pentru 30-35 de minute.
In nici un caz nu deschideti usa cuptorului în primele 20-25 de minute.
Dupa ce s-a copt,am lasat blatul sa se raceasca în cuptor cu usa întredeschisa,apoi l-am lasat pe un gratar pâna a doua zi când l-am taiat.




Am pregatit zmeura pentru mousseul de zmeura.
Am pasat-o cu blenderul apoi am trecut-o printr-o sita fina pentru a scapa de seminte,o operatiune destul de migaloasa si la care se pierde destul de mult fruct.

Gelatina am hidratat-o cu apa rece.E nevoie de apa doar cat sa acopere gelatina.
Frisca am mixat-o putin pâna a început sa devina spuma,apoi am adaugat smântâna si mierea.Am mai mixat dar nu foarte mult,nu trebuie sa fie foarte tare.
Piureul de zmeura l-am amestecat cu 3 linguri de zahar si l-am pus pe foc sa se încalzeasca(nu sa fiarba).
Gelatina am încalzit-o la microunde,apoi am turnat-o peste zmeura.


Dupa ce piureul de zmeura s-a racit,am pus în el câteva linguri de frisca,omogenizând usor,apoi am încorporat-o în frisca ramasa.


Am pus la frigider pâna s-a întarit putin.
Pentru crema de ciocolata si Mascarpone,am procedat în felul urmator:
Am pus pe baie de aburi ciocolata cu 200 ml frisca.
Când ciocolata s-a topit,am luat de pe foc,am lasat sa se raceasca ,apoi am pus-o la frigider pâna s-a racit complet si s-a îngrosat.
Am mixat-o apoi,adaugând câteva linguri de frisca.
Crema Mascarpone am mixat-o cu 2 linguri de zahar pudra,apoi am amestecat-o cu ciocolata.



Pentru bomboanele de ciocolata cu care am decorat tortul,am tocat nuca grosier,am sfarâmat piscoturile.Peste ele am pus 100 g ciocolata topita si racita.
Am facut apoi bilutele pe care le-am lasat sa se întareasca putin.

Am topit apoi 50 g ciocolata cu putin lapte si am glazurat bilutele si le-am lasat pe hârtie pâna s-a întarit glazura.

Pentru crema de ciocolata pentru decor,am topit pe baie de aburi ciocolata cu frisca.
Am lasat-o sa se raceasca foarte bine ,apoi am mixat-o ca sa pot orna cu ea.
Toate acestea fiind pregatite,am trecut la asamblarea tortului.
Blatul mare de pandişpan l-am taiat în trei,pe orizontala,iar cel mic în doua.
Pe primul blat am pus mousse de zmeura,bomboane Raffaello si zmeura,apoi al doilea blat.

Pe cel de-al doilea blat am pus crema de ciocolata cu Mascarpone,zmeura si bomboane Raffaello.Am pastrat putina crema pentru a pune  pe lateralele tortului.Am acoperit cu cel de-al treilea blat.

Am pus putina crema de ciocolata ca sa lipesc blatul mai mic.Peste acesta am pus mouse de zmeura si zmeura.La final ultimul blat.

Pe partea de jos a tortului am pus crema de ciocolata pastrata.Pe partea de sus am pus frisca.
Deasupra tortului am pus glazura de ciocolata alba.Pentru aceasta am topit ciocolata alba pe baie de aburi cu o lingurita de miere de albine si 100 ml frisca.Dupa ce s-a racit putin,am turnat-o deasupra tortului.
Am pregatit si glazura de ciocolata neagra,pe care am pus-o pe marginea blatului mare.
Pentru aceasta am topit ciocolata pe baie de aburi si am adaugat treptat frisca.Deasupra am presarat bilute roz.
Deasupra tortului am asezat bilutele de ciocolata,bomboane Raffaello si zmeura.
Am ornat apoi cu crema de ciocolata.
Pentru ca tortul a fost foarte înalt,a fost cam greu de feliat,deci sectiunea nu este prea reusita,important este însa faptul ca  a avut un gust minunat.



6 comentarii:

  1. Ce tort minunat ai facut! <3 Sa traiesti inca pe atatia ani cu intelepciune si mai ales cu sanatate >:D< Te pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Timea :-* Aprecierea ta conteaza foarte mult.Sa fim sanatosi cu totii si sa ne traim viata cat mai frumos.Pupici

      Ștergere
  2. Ce torturi faine faci, Dia! Felicitari pentru rabdare si indemanare! De bune nu mai zic nimic, deja imi ploua in gura. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa fii sanatoasa si sa mai faci multe, multe torturi frumoase si delicioase de acum inainte! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere