Pages - Menu

vineri, 28 noiembrie 2014

Nuci umplute


Cred că această reţetă se potriveşte foarte bine cu sărbătorile de iarnă.Pentru cojile de nuci am preluat reţeta Laviniei,mulţumesc draga mea.Pentru umplutură am preferat să fac o cremă cu nucă,mi s-a părut mai potrivită,Având în vedere ca am doar forme individuale pentru nuci,a fost un procedeu destul de migălos,mai ales că în aceste forme aluatul a crescut şi a trebuit sa le scobesc cât încă erau calde.




Pentru cojile de nuci avem nevoie de:
2 oua
12 linguri ulei
10 linguri lapte
100 g zahar
1 plic amoniac pentru prajituri+zeama de lamâie
Sare
vanilie
Aproximativ 600 g faina

Pentru crema avem nevoie de:
200 g unt
3 linguri zahar pudra
4 linguri nuca macinata
2 linguri gem de prune
Pesmet din cojile de nuci(ce am scobit sau care s-au rupt)
O lingurita rom


Mod de preparare:
Pentru cojile de nuci am mixat ouale cu zaharul,am adaugat apoi cate o lingura de lapte si de ulei,sarea,amoniacul stins cu zeama de lamâie,vanilia si faina.
Am adaugat faina pâna am obtinut un aluat destul de ferm care poate fi modelat.
Am pus aluatul la frigider o ora.
Dupa o ora,am taiat aluatul fâsii si am facut bilute pe care le-am pus în formele individuale,treaba tare migaloasa.



Le-am pus la cuptor la 180 de grade 10-15 minute.
Le-am scos si asa fierbinti le-am scobit mijlocul pentru a vaea loc pentru crema.


Pentru crema am mixat untul cu zaharul,apoi am pus restul ingredientelor.


Am umplut nucile si le-am lipit câte doua.
Le-am lasat pâna a doua zi sa se fragezeasca,apoi le-am pudrat cu zahar.



S-aveţi poftă !!!!






4 comentarii:

  1. Tare mi-e dor de nucile astea, nu am mai mancat din copilarie; dar pana gasesc forme nu am decat sa-mi pun pofta in cui si sa salivez la nucile tale :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simona,eu am luat forme individuale,se cam gasesc peste tot.Treaba e cam migaloasa,dar nu le pregatim prea des,asa ca merita.

      Ștergere
  2. Si pe mine ma trimit cu gandul la sarbatori nucile, poate pentru ca in copilarie de obicei erau pregatite in perioada aceasta. Chiar ma gandeam acum cateva zile cand am vazut intr-un magazin rusesc o forma de nuci. Ah, si tin sa-ti spun ca imi place aici la tine. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Diana,pentru vizita si pentru aprecieri.
      As vrea sa am timp sa ma ocup de blog si sa-l fac mai primitor,din pacate nu e dupa cum vrem.

      Ștergere