Pages - Menu

vineri, 16 ianuarie 2015

Terină de clătite cu pere şi sos caramel



Adică un fel de fix-pix,că nu prea aveam chef să mă complic.Mă gândisem la nişte pere înecate în sos caramel,dar parcă îmi era dor şi de clătite.Acuma nu cred ca o să se supere cineva că le-am  adunat într-un desert.Problema a fost că pe când am vrut pere,de abia am gasit la piaţă din cele de care aveam nevoie.A mai rămas puţin caramel şi pentru terină,după ce au dat fetele iama la borcănelul meu.



Pentru clatite:
3 oua
Lapte
Apa minerala
Faina
Sare
Ulei

Pentru umplutura:
1 kg de pere
2 linguri zahar
Vanilie
Scortisoara

Sos caramel:
70 gr unt
200 gr zahar brun
180 ml frisca lichida
Sare
1 lingurita esenta vanilie



      Se pregatesc clatitele dupa reteta clasica sau preferintele fiecaruia.Ar fi  necesare cam 10-12 clatite.
       Se curata perele si se taie bucati.Se pun doua linguri de zahar,se amesteca,se pune un baton de scortisoara si se pune într-un vas pe foc.Se amesteca si se lasa pâna când perele se înmoaie suficient cât sa le putem zdrobi.Adaugam vanilia si înca un praf de scortisoara.
       Când s-au racit le sfarâmam cu o furculita,pot sa mai ramana si bucati întregi.
       Intr-o forma de chec asezam o folie alimentara,apoi asezam primul rând de clatite,astfel încat sa îmbrace si marginile formei.Apoi punem umplutura de pere.Intindem putin si pe marginile formei(eu am uitat sa fac asta).Asezam apoi celelalte clatite,umplutura si pliem clatita peste ea.Procedam la fel si cu celelalte clatite si umplutura.La final încheiem cu o clatita peste care aducem si marginile clatitelor puse la început.Acoperim cu folie,punem peste ea o greautate si lasam la frigider câteva ore.Dupa acest timp,rasturnam pe un platou.
         Servim cu sos caramel,frisca si …multa poftă.




2 comentarii:

  1. Ce fain arata! Sa-mi dai si mie o portie ca-mi plac tare clatitele numai ca urasc sa le coc. :">

    RăspundețiȘtergere