Pages - Menu

marți, 22 decembrie 2015

Coşuleţe cu gem şi bezea



Imi spunea cineva zilele trecute că sunt bune dar tare greu de pregătit.
Eu zic ca nu e deloc aşa,doar că e o porţie destul de mare şi a trebuit sa coc trei tăvi.
De fapt ,la ultima tavă am trişat şi am făcut  şi nişte cornuleţe.
O combinaţie minunata de blat sfărâmicios,gem acrişor şi bezea crocantă cu nucă.
Pentru aluat am folosit unt şi untură,dacă nu vă place untura puteţi să folosiţi doar unt.
Eu am înlocuit şi zahărul cu Green Sugar,încercând să obţin un dulce mai sănătos şi cu mai puţine calorii.
Am să profit de ocazie şi am să vă  urez Sărbători cu linişte şi bucurie şi un an mult mai bun.






Ingrediente aluat:
120 g unt  82% grasime
130 g untura
4 galbenusuri de ou
4 linguri îndulcitor Green Sugar (sau 5 linguri zahar)
4 linguri smântâna
700 g faina
1 lingurita bicarbonat de sodiu
Un praf de sare
Coaja de lamâie
Vanilie

Umplutura:
Pasta de macese( cam 500 g) pregatita dupa reteta de aici

Ingrediente bezea cu nuca:
6 albusuri de ou
5 linguri îndulcitor Green Sugar(sau 6 linguri zahar)
250 g numai prajita si macinata
O lingura rom



Mod de preparare:

Am amestecat faina cu sarea,Green Sugar,am pus apoi galbenusurile de ou,untul rece razuit,untura,smântâna,bicarbonatul stins cu zeama de lamâie,aromele si am frământat un aluat.


Nu trebuie sa framântati prea mult,doar pâna ce se omogenizeaza ingredientele.


Am acoperit cu o folie alimentara si am pus la frigider pentru o ora.
Inainte de a scoate aluatul de la frigider,am pregatit bezeaua.
Am mixat albusurile cu un praf de sare,când spuma a devenit ferma,am adaugat câte o lingura de Green Sugar (zahar) mixând dupa fiecare.
Am adaugat romul si apoi ,ajutându-ma de o paleta,am încorporat usor nuca macinata.


Am scos aluatul de la frigider,am întins o foaie subtire si,ca sa-mi fie mai usor,am taiat discuri cu ajutorul unui pahar,cu diametrul ceva mai mare decât cel al formelor în care am copt cosuletele.
Am asezat aluatul decupat în fiecare forma si am presat usor de peretii formei.


Eu nu am uns formele pentru ca aluatul are grasime si nu se lipeste.La final s-au desprins foarte usor.
Am pus în fiecare cosulet o lingurita de pasta de macese iar deasupra bezea cu nuca.



De data aceasta nu le-am prea dichisit dar când le-am mai pregatit,am pus niste moaţe frumoase de bezea cu ajutorul unui posh.
Le-am pus la cuptor la 180 de grade , pentru 30 – 35 de minute.
Bezeaua trebuie sa fie foarte bine uscata.
Când s-au racit,le-am pudrat cu zahar.




Poftă bună!!!


4 comentarii:

  1. Astea-s tare de efect! Like, like si iar like!
    Sarbatori cu liniste si voie buna, alaturi de cei dragi, Die!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarbatori cu bucurie si voua Meri.Chiar sunt bune cosuletele astea si usor de facut.Pupici

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc Laura.Foarte bune sunt.
      Scuze,doar acum am vazut comentariul tau.Pupici

      Ștergere