Pages - Menu

joi, 10 decembrie 2015

Tort cu jeleu de şampanie şi cremă de portocale


Cu această  reţetă particip la Provocarea CutiaMisterelor –Mistery box challange,provocare pe care o găzduieşte blogul meu luna aceasta.
Am fost foarte emoţionată când fetele mi-au propus acest lucru şi mă gândeam dacă voi reuşi să prepar ceva demn de această provocare.
Am încercat să cuprind în acest desert,aproape toate ingredientele propuse,adică: ciocolată,oua,smântâna/frişcă,brânză,cacao,lapte,portocale,ananas,lamâie,
biscuiţi şi pişcoturi iar ca ingredient vedetă şampaniaaaaaa.
Sper că voi mai reuşi să vin şi cu alte reţete pâna la finalul provocarii.
Vă aştept şi pe voi cu drag să vă alăturaţi şi voi acestei frumoase provocari,pentru ca la sfârşitul lunii să avem o frumoasa paradă.






Ingrediente jeleu de şampanie:
200 ml şampanie
2 linguri zahar
4 foi gelatina
Cubulete de ananas proaspat
8 vafe pentru înghetata

Ingrediente crema de portocale:
2 galbenusuri de ou
2 oua
100 ml suc de portocale
150 g zahar
3 foi gelatina
Vanilie
Coaja de portocala
250 g mascarpone
200 ml smântâna pentru frisca La Dorna

Am mai folosit 10 piscoturi

Iar pentru decor am folosit:
20 piscoturi
120 g ciocolata amaruie
Câteva linguri de lapte
200 ml smântâna pentru frisca



Mod de preparare:Mod de preparare:

Prima data am pregatit jeleul de sampanie .
Am pus foile de gelatina în apa rece sa se hidrateze.
Am încalzit sampania cu zaharul  apoi am scurs bine foile de gelatina,le-am pus în sampanie si am amestecat pâna s-a topit.
Am lasat sa se raceasca,apoi am pus-o la frigider.
Am urmarit când a început sa se închege,apoi am pus-o în 4 vafe,pe care le-am înfasurat în folie de aluminiu.Am pus în fiecare cubulete de ananas.
Am crezut ca va fi suficient sa pun doar o vafa,dar aceasta s-a înmuiat putin si ma gândeam ca nu o voi putea taia.
Asa ca dupa ce jeleul s-a întarit,le-am pus în alte 4 vafe.




Pentru crema de portocale,am stors sucul de la o portocala.
Am mixat putin ouale si galbenusurile cu zaharul,apoi am adaugat sucul de portocala si am pus vasul pe baie de aburi.
Am amestecat cu un tel pâna ce crema s-a îngrosat,cam 15-20 de minute.
La final am adaugat vanilia si coaja de  portocala.
Am pus foile de gelatina  sa se hidrateze cu putina apa rece,apoi le-am scurs si le-am pus în crema calduta.
Am amestecat pâna s-a dizolvat.


Dupa ce s-a racit crema ,am pus-o la frigider pentru20-30 de minute.
O mai urmariti sa nu se întareasca prea mult.
Am mixat smântâna pentru frisca.
Am mixat mascarponele,apoi am adaugat treptat crema de portocale.
La final am încorporat si frisca cu ajutorul unui tel.




Am ansamblat apoi tortul.
Intr-o tava de chec,am pus o folie alimentara,apoi am pus un strat de crema de portocale,peste aceasta am asezat cele 4 vafe cu jeleu,astfel încât prin rasturnare sa fie cu partea deschisa în sus.


Am mai pus un strat de crema si apoi piscoturi si cubulete de ananas.


Peste acestea iarasi crema si piscoturi.
Am acoperit piscoturile cu folia,am pus o greutate deasupra si am pus la frigider pentru câteva ore.
Intre timp am glazurat piscoturile cu care am ornat tortul.
Am topit ciocolata pe baie de aburi.Am turnat lapte pâna am obtinut consitenta potrivita.
Am glazurat piscoturile ,am presarat ornamente din zahar si le-am lasat sa se întareasca ciocolata.
Am mixat smântâna pentru frisca.
Am rasturnat tortul pe un platou,am îndepartat folia.


Am pus un strat de frisca,am lipit piscoturile pe margine,iar cu frisca ramasa am decorat deasupra.
Nu prea mi-a placut sectiunea ,dar a fost tare gustos.




8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc mult Meri.
      Te astept cu drag si pe tine cu retete delicioase.Pupici si de la mine.

      Ștergere
  2. Waw cat de frumoasa e,delicioasa nu mai vorbesc!! bravo Dia vad ca mi-ai luat-o inainte pentru ca si eu ma gandeam ieri sa-ti trimit doua din cele pregatite care sunt la fel de delicioase,sper!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooooo ati pregatit deja doua retete doamna Lulu.Saru'mana.Abia astept sa vad ce minunatii ati facut.
      O zi minunata va doresc.

      Ștergere
  3. Iti dai seama cat de mult este pe placul meu! Grozava toata combinatia, singurulmeu regret este ca nu pot sa-mi infig lingurita sa ma rasfat si eu:))))))) Fain tare! Eu inca...nu m-am hotarat, dar fii sigura ca nu as lipsi, mai ales ca esti gazda draga mie! <3

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult Laura.Iti dai seama ce m-as bucura daca ai putea sa gusti din el ca tare bun a fost.
    Nu prea a iesit in sectiune ce am gandit eu dar asta este.
    Te astept cu mare drag si sigur o sa lesinam langa retetele tale.
    Pupici Laurico :-*

    RăspundețiȘtergere
  5. Woooow, ce fain. O bunăciune de tort :-* Bravo Dia! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cristina.tare gustos a fost.
      Te astept si pe tine cu retete faine.Pupici

      Ștergere