Pages - Menu

marți, 17 mai 2016

Prăjitură cu foi,cremă de vanilie şi căpşuni


Acum ceva vreme am mai pregătit aceste foi şi cred că au fost cele mai fragede foi pe care le-am pregătit.Adică în afară de foile cu miere de albine,care nu au egal.
De fapt,altfel trebuia sa arate prăjitura la final,dar pentru ca nu a ieşit destul de înaltă,am modificat din mers şi a ieşit cam ceea ce vedeţi.
Am profitat de faptul că au apărut căpşunii la piaţă,aşa că am combinat o cremă de vanilie şi una de căpşuni.Foi fragede,puţină ciocolată şi rezultatul a fost delicios.



Ingrediente:
Foi (4 foi pe tava de 35x28 cm):
4 galbenusuri de ou
12 linguri zahar
12 linguri ulei
12 linguri lapte
1 plic praf de copt
Sare
Faina cât cuprinde,aproximativ  690 g am folosit eu

Crema de vanilie si mascarpone:
4 galbenusuri de ou
200 g zahar
300 ml lapte
1 plic budinca vanilie Dr.Oetker(sau 2 linguri amidon)
Vanilie
Zeama de la jumatate de lamâie
250 g mascarpone

Crema de capsuni:
1 kg capsuni
200 g zahar
1 lingura amidon
Scortisoara

Glazura:
200 g ciocolata 54% cacao
100 g unt


Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi foile.
Am mixat galbenusurile cu zaharul si un praf de sare.Am pus treptat 3-4 linguri de lapte pentru ca zaharul sa se dizolve mai usor.
In laptela ramas am stins praful de copt,apoi l-am adaugat peste oua.
Am pus si uleiul si faina.
Adaugam faina pâna obtinem o compozitie omogena,dar nu foarte tare.
Am acoperit coca cu folie si am lasat-o jumatate de ora la frigider.
Apoi am împartit în 4 bucati si am  copt 4 foi pe dosul tavii.
Fiecare foaie am întins-o pe hârtie de copt ,taiata la dimensiunea tavii.Asa le-am manevrat mai usor si le-am putut suprapune când le-am scos din cuptor.
Le-am copt la 180 de grade 12-15 minute.Le-am lasat sa se raceasca si între timp am pregatit cremele.

Am curatat capsunii,i-am taiat si i-am lasat cu zahar  pâna s-a format sirop,apoi i-am pus sa fiarba la foc mic.
Dupa ce compozitia a scazut si s-a mai îngrosat,am adaugat o lingura de amidon si scortisoara.Am mai lasat câteva minute ,am oprit focul si am lasat-o sa se raceasca.
Pentru crema de vanilie,am mixat galbenusurile cu zaharul,am adaugat zeama de lamâie,praful de budinca,vanilia si laptele caldut.
Am transferat totul într-un vas si am pus sa fiarba la foc mic,amestecând tot timpul.
Când budinca s-a îngrosat am pus o folie direct pe suprafata ei si am lasat-o sa se raceasca foarte bine.
Am mixat crema mascarpone si apoi am adaugat treptat budinca de vanilie.

Am umplut foile,am pus  o foaie,crema de vanilie,a doua foaie,crema de capsuni,foaia a treia si iar crema de vanilie.Am acoperit cu cea de-a patra foaie.
Am acoperit foile cu  o folie si le-am pus la frigider.
Va fi nevoie sa stea peste noapte sau câteva ore bune pentru a se înmuia.
Am taiat pe latimea prajiturii,4 fâşii cu o latime de 7 cm.
Am suprapus câte doua fâşii,punând crema de căpşuni între ele.
Doua fâşii le-am asezat “în picioare”,adica în asa fel ca foile sa fie pe verticala.Am lipit iarasi cele doua rânduri de foi cu crema de capsuni.
Sper ca am fost destul de explicita pentru ca nu am reusit sa fac poze în timpul prepararii.
Pentru glazura am topit ciocolata cu untul pe baie de aburi,iar dupa ce s-a racorit putin,am pus-o deasupra prajiturii si am ornat cu capsuni.




S-aveţi poftă !!



4 comentarii:

  1. Ei, cam aşa mi se întâmplă şi mie cu prăjiturile, cum ţi s-a întâmplat ţie, nu ies mereu ce ar trebui să iasă. Bunăoară bat nişte ouă pentru un blat pufos, adaug făină, mai pun câteva ingrediente şi în cele din urmă tot omletă îmi iese. :D :))))
    Bine, e adevărat, la tine nu a ieşit omletă, ci o prăjitură minunată cu care iar ne-ai topit. Nu că n-ar fi minunate şi omletele mele, dar tot nu există termen de comparaţie cu ce faci tu.
    Mi-e şi frică să amestec alte ingrediente, cine ştie ce invenţie gastronomică-mi iese, şi sincer, n-am timp să apar pe vreun podium în perioada asta. :)))
    Faină prăjitură ai făcut, sincer, mai ales că-mi place tare mult aroma de vanilie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Parinte pentru vizita si aprecieri.
      Esti modest,stiu asta,dar mai stiu si ca esti capabil sa faci chiar un tort si inca foarte bun cu siguranta.Mai ales ca nu-i chiar simplu sa faci un tort de post.
      Dar sa stii ca eu as face oricand schimb de experienta cu tine,as da prajitura pe omleta.
      Zi senina sa fie la casa ta Padre.

      Ștergere
  2. Cât de bine arată și ce idee faină ai avut cu asamblarea! :X
    Dar nu știu de ce mă mir, pentru că toate ideile tale sunt super!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saru'mana Merisor.
      De fapt,asa cum am spus,altfel era proiectul,dar asta a iesit :))))
      Multumesc de vizita si aprecieri.

      Ștergere