Pages - Menu

duminică, 23 octombrie 2016

Prajitură cu mere şi caramel



Chiar dacă în materie de dulciuri,îmi place mereu sa experimentez,uneori realizez că nu merită să mă complic,mai ales când timpul nu-mi permite,că pot să pregătesc  dulciuri simple care să ne încânte papilele gustative.
Exact aşa a fost şi această prăjiturică cu mere şi caramel.
De altfel,prajitura cu măr mi s-a părut întotdeauna foarte buna,iar combinată cu caramel,este un deliciu.
Eu am avut o tava ceramică  ovala,blatul nu a ieşit foarte înalt,deci vă recomand să folosiţi o tava cu dimensiuni maxime de 20x30 cm sau una rotunda de 24 cm.
Mai bine vă spun cum am pregătit-o,altfel risc sa vă ia mai mult timp să citiţi reţeta decât a fost necesar ca s-o pregătesc.


Ingrediente:

Blat:
200 g  unt 82% grasime
5 oua
150 g zahar pudra
3 linguri smântâna 30% grasime(sau iaurt)
300 g  faina alba
1 lingurita praf de copt
2 plicuri zahar vanilat
Coaja de lamâie
Sare

Umplutura de mere si caramel:
1 kg mere
8 linguri zahar
100 g unt 82% grasime
1 lingura amidon alimentar
1 lingurita scortisoara
Stafide

Zahar pentru pudrat





Mod de preparare:
Am pregatit mai întâi umplutura pentru a se putea răci cât am pregatit blatul.
Am curatat merele,am scos cotorul si le-am taiat cuburi mai mari.
Am pus cele 8 linguri de zahar într-o cratita si l-am caramelizat.
Mare atentie sa nu se arda,altfel va deveni amarui.
Când s-a caramelizat,am tras cratita de pe foc,am adaugat untul si am amestecat pâna ce acesta s-a topit.
Caramelul va deveni fin si catifelat.
Am pus merele peste caramel.Le-am lasat pâna ce s-au înmuiat.
Pentru ca acestea au lasat sirop,am dizolvat o lingura de amidon cu apa rece si l-am adaugat peste mere.
Am adaugat si scortisoara.
Am lasat umplutura sa se raceasca si am pregatit blatul.
Am separat albusurile de galbenusurile oualor.
Am mixat untul moale cu zaharul pudra.Am adaugat pe rând galbenusurile,iar apoi smântâna.
Am încorporat faina amestecata cu praful de copt,amestecând cu o paleta.
Am adaugat aromele.
Albusurile le-am mixat cu un praf de sare,apoi le-am încorporat în restul compozitiei.
Am pus ceva mai mult de jumatate din compozitie în tava pe care, am uns-o cu unt si am tapetat-o cu faina.



Peste aceasta am pus umplutura de mere si caramel,stafidele,iar deasupra restul compozitiei.



Am pus tava la cuptor la 200 de grade pentru 40 de minute.


Dupa ce s-a racit am pudrat cu zahar.
Eu am taiat-o cât înca era calda,dar nu va recomand sa faceti acest lucru,se va taia mult mai frumos rece.




S-aveţi poftă !!!




4 comentarii:

  1. Ei, aşa da, o prăjiturică, ceva la diminutiv, numai bună pentru mine care, aşa cum se ştie, abia dacă ciugulesc un pic câte ceva bun şi dulce, nu ca unii care ar mânca tăvi întregi. Cu o prăjiturică ce musteşte de măr şi caramel m-aş descurca şi eu, ar fi un adevărat medicament contra asteniei de toamnă.
    La reţetă nu mă bag, că-i făcută ca la carte, dar m-aş băga la partea cu "testatul", chit că nu-s cel mai priceput în d-alde d-astea.
    Faină treabă, Die!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Padre.
      Stii ca as conta intotdeauna pe parerea ta sincera de degustator si tare mi-ar placea sa te am mai des musafir.
      Multumesc de vizita si aprecieri.

      Ștergere
  2. Ce-mi plac prezentările tale, Dia!
    Iar prăjitura asta cred ca e demențială cu umplutura aia de mere și caramel!

    RăspundețiȘtergere